Підготовка майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти до професійної діяльності в умовах освітнього хабу для дітей дошкільного віку
DOI:
https://doi.org/10.31392/ONP.2786-6890.6(1).2024.13Ключові слова:
практична підготовка майбутніх вихователів ЗДО, дистанційне навчання, діти дошкільного віку, online-заняття у синхронному режимі, освітній хабАнотація
Стаття присвячена особливостям організації Освітнього хабу для дітей дошкільного віку як практико-орієнтованій формі підготовки студентів спеціальності «Дошкільна освіта» до професійної діяльності в умовах дії воєнного стану в країні. У результаті аналізу фахових джерел з’ясовано, що в умовах сьогодення у професійній діяльності вихователя ЗДО з’явилися нові аспекти, які впливають на виконання ним трудових функцій (організація, забезпечення та реалізація освітнього процесу, участь у створенні, підтримці та розвитку здорового, безпечного, розвивального, інклюзивного освітнього середовища, партнерська взаємодія з учасниками освітнього процесу, професійний розвиток та самовдосконалення). Це зумовлює зміни у формах та змісті підготовки майбутніх вихователів ЗДО до професійної діяльності. Охарактеризовано можливості Освітнього хабу для дітей дошкільного віку УДУ імені Михайла Драгоманова в окресленому контексті, який передбачає зміну акцентів взаємодії з учасниками освітнього процесу закладу дошкільної освіти. Особливу увагу зосереджено на підготовці та проведенні online-занять у синхронному режимі (режимі живого спілкування) з дітьми дошкільного віку. Визначено основні особливості таких занять: присутність батьків, з різним ступенем активності та зацікавленості; втрата через монітор зорового контакту та особистісного підтексту спілкування з дітьми; важливість практичного досягнення чи результату для кожного учасника заняття; обмеженість вихователя у способах показу виконання завдань та тривалості зустрічі, зумовлена можливостями перебування дітей дошкільного віку перед екраном. Подано методичні рекомендації щодо поетапної підготовки студента до online-занять у Освітньому хабі, підбору змісту та особливостей його реалізації у роботі з дітьми, презентації інформації для батьків, з урахуванням специфіки організації діяльності хабу та індивідуальних технічних можливостей. Запропоновано перелік ресурсів для швидкої та якісної підготовки майбутніх вихователів до проведення занять в синхронному режимі з дітьми дошкільного віку.