Використання техніки арт-флюїд у роботі з вимушено переміщеними учнями

Автор(и)

  • Янковська І. М. Український державний університет імені Михайла Драгоманова
  • Рогульська Т. В. Український державний університет імені Михайла Драгоманова

DOI:

https://doi.org/10.31392/ONP.2786-6890.8(1)/2.2025.17

Ключові слова:

арт-терапевтичні засоби, вимушено переміщені учні, здобувачі початкової освіти, методика застосування техніки арт-флюїд, проєкт «Зцілення мистецтвом», воркшоп «Творчий світ унікальних текстур та кольорів»

Анотація

У статті описано актуальність проблеми використання арт-терапевтичних засобів у роботі з вимушено переміщеними учнями з метою нормалізації емоційного стану, зниження рівня стресу у дітей, а також для розвитку художньо-творчих здібностей і креативності. З’ясовано, що арт-терапія є методом, який сприяє поліпшенню емоційного стану особистості в кризовий період. Зазначено про ефективність застосування методу арт-терапії у роботі з вимушено переміщеними учнями, як методу зцілення через творчість, як інструменту дослідження гармонізації внутрішнього світу людини, як засобу вільного самовираження і самопізнання. Здійснено аналіз літературних джерел з проблеми дослідження. Представлено методичні аспекти використання техніки арт-флюїд з особистого досвіду роботи з учнями.
Встановлено, що техніка арт-флюїд характеризується як один із сучасних напрямів абстрактного живопису, де застосовується рідкий акрил, який, стікаючи полотном, утворює казкові кольорові ефекти. Вона широко використовується як художниками, так і психологами.
Авторами розглядається методика застосування техніки арт-флюїд під час реалізації проєкту «Зцілення мистецтвом» та проведення воркшопу «Творчий світ унікальних текстур та кольорів», який допоміг скоректувати психологічний стан учнів, забезпечити самостійне отримання ними знань у процесі його проведення, а також сформувати нові художньо-творчі здібності.
Дослідженням встановлено, що використання прийомів арт-терапії під час воркшопу створюють унікальну атмосферу для вираження думок і почуттів, а творча діяльність учнів допомагає описати їх емоції. Техніка арт-флюїд навчила учнів позбавлятися від негативних емоцій для майбутнього життя.
Узагальнено авторське бачення даної проблеми, яке дозволило запропонувати рекомендації для підвищення ефективності використання техніки арт-флюїд у роботі з вимушено переміщеними здобувачами початкової освіти. Авторські узагальнення та практичні пропозиції стануть у нагоді вчителям, вихователям, батькам здобувачів початкової освіти.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-15