Логіка впровадження педагогічних умов формування міжкультурної компетентності підлітків на уроках англійської мови
DOI:
https://doi.org/10.31392/ONP.2786-6890.8(1)/2.2025.01Ключові слова:
педагогічні умови, міжкультурна компетентність, підлітки, англійська мова, міжкультурна комунікаціяАнотація
У статті охарактеризовано логіку впровадження педагогічних умов формування міжкультурної компетентності підлітків. Презентовано педагогічні умови формування міжкультурної компетентності підлітків, а саме: 1) формування ціннісного ставлення підлітків до міжкультурної комунікації; 2) організація освітнього процесу на засадах партнерської взаємодії вчителя англійської мови з підлітками та підлітків між собою; 3) використання інтерактивного інструментарію англомовної підготовки підлітків у контексті формування їх міжкультурної компетентності. Акцентовано увагу на процес реалізації кожної з умов, зокрема: через групову та колективну форми навчання, використання авторського матеріалу для формування мовленнєвих навичок та розвитку мовленнєвих умінь, застосування найефективніших у контексті нашого дослідження методів навчання англійської мови, які реалізуються у відповідних вправах для ефективного формування міжкультурної компетентності учнів. З’ясовано, що у процесі реалізації формування ціннісного ставлення підлітків до міжкультурної комунікації пріоритетними вважаємо такі методи навчання англійської мови як комунікативний, мозкового штурму, опори на фізичні дії, проєктів, асоціативний кущ, «веб-квест», аудіовізуальний, рольових ігор, «форум театр». Підкреслено, що у процесі організації освітнього процесу на засадах партнерської взаємодії вчителя англійської мови з підлітками та підлітків між собою, використовувалися такі методи навчання англійської мови як: комунікативний, симуляції та інтерактивного моделювання, проєктів, комунікативно-ігрові
(«діалогові техніки»), аудіовізуальний. Визначено, що у процесі реалізації інтерактивного інструментарію англомовної підготовки підлітків у контексті формування їх міжкультурної компетентності ефективними є такі методи навчання англійської мови як: комунікативно-ігрові («діалогові техніки»), симуляції і інтерактивного моделювання, тренінгові методи, рольові ігри, комунікативний, проєктів, аудіовізуальний.