Технологія формування професійної компетентності майбутніх бакалаврів з комп'ютерної інженерії у закладах фахової передвищої освіти на прикладі вивченні фізики
DOI:
https://doi.org/10.31392/ONP.2786-6890.6(1)/2.2024.05Ключові слова:
заклад фахової передвищої освіти, майбутні бакалаври з комп’ютерної інженерії, професійна компетентність, технологія, фізикаАнотація
Зміст статті окреслює теоретичну та практичну значущість підготовки майбутніх бакалаврів з комп’ютерної інженерії у закладах фахової передвищої освіти, зокрема, створення технології формування професійної компетентності вказаних майбутніх фахівців.
Метою дослідження є розроблення технології формування професійної компетентності
майбутніх бакалаврів з комп’ютерної інженерії у закладах фахової передвищої освіти на прикладі вивчення фізики.
Результати дослідження показали, що на основі проведеного опитування студентів було виявлено, що більшість убачають потребу в діджиталізації освітнього простору, застосуванні інноваційних технологій навчання. Немало важливим вважають студенти спільну співпрацю з викладачами. Отже, на основі теоретичного дослідження та анкетування ми визначили складові технології формування професійної компетентності майбутніх бакалаврів з комп’ютерної інженерії на прикладі вивчення фізики: інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ), проєкти, індивідуальну траєкторію, практичне спрямування, хакатони. Зокрема, оскільки сучасні ІКТ цікаві та важливі для молоді, вони мають бути одним із головних змістових компонентів сучасної освіти. Проєктна діяльність студентів на фізиці є невід’ємною частиною освітнього процесу, оскільки вона забезпечує глибоке занурення в предмет, розвиває важливі навички та готує до майбутньої кар’єри. Індивідуальна траєкторія навчання – це шлях, який дозволяє кожному студенту досягти успіху в освіті, реалізувати свій потенціал і здобути знання, навички та компетенції, необхідні для успішного життя та кар’єри. Практичне спрямування при вивченні фізики дозволяє студентам зрозуміти важливість фізичних знань у реальному світі та підготуватися до успішної кар’єри в різних сферах. Участь студентів у хакатонах при вивченні фізики – це можливість застосувати свої знання на практиці, розвинути креативність й інноваційні навички, а також отримати цінний досвід командної роботи.
У висновках підсумовано особливості застосування технології формування професійної
компетентності майбутніх бакалаврів з комп’ютерної інженерії у закладах фахової передвищої освіти та окреслено подальші пошуки шляхів удосконалення та реалізації цієї технології.